اینستاگرام پرکاربرد ترین ابزار در ایران در زمینه ی برندسازی شخصی است ،
باید بدانید که بازاریابی شبکه های اجتماعی مخصوصا بازاریابی چریکی امروزه یکی از روش های نوین ، ارزان و پرطرفدار بازاریابی محسوب می شود .
در مقاله های قبلی نکاتی را برای جذب فالوئر بیشتر به شما توضیح دادیم
و اکنون در ادامه نکاتی را خاطر نشان می کنیم که در برندسازی شخصی شما بسیار مفید هستند
با ما همراه باشید
با این 10 قدم در اینستاگرام برندسازی شخصی کنید
1- اول مشخص کنید در چه حرفه ای می خواهید کار کنید و برندسازی را در کدام رشته می خواهید برای خود انجام دهید ؟!
آیا شما در این رشته منحصر بفرد هستید ؟
اغلب ما نمی دانیم برای رشته ی تحصیلی که گذرانده ایم مناسب هستیم یا نه !
برای شغلی که انتخاب کردیم چطور؟
من به شما پیشنهاد می کنم حتما آزمون استعدادسنجی و شخصیت شناسی بدهید
تا مشخص کند در چه زمینه ای منحصر بفرد هستید !
2- افراد مشهور و حرفه ای زمینه ی خودتان و رقبا را در اینستاگرام شناسایی کنید ،
با این کار می توانید رفتار و عملکرد آنان را زیر نظر داشته باشید مراحل 3 و 4 به این آیتم مرتبط و وابسته است !
3- برروی پست های رقبا یا افراد مشهور کامنت بزارید .
4- افرادی که آنها را فالو کردند فالو کنید ، قطعا آنها هم فالو بک می دهند ،
می توانید پست های آنها را هم لایک کنید ، این عمل باعث می شود آنها به شما توجه کنند .
5- می توانید برای لایک زدن و کامنت گذاشتن و دیده تر شدن از ربات های اینستاگرام استفاده کنید .
6- افراد مشهور را که به پست شما مربوط می شوند را به عکس ها یا فیلم هایتان تگ کنید . از هشتک افراد مشهور استفاده کنید .
هشتک و تگ جغرافیایی را جدی بگیرید!
7- تعداد هشتک :
قبلا در مقالات قبلی راجب انتخاب نوع هشتک صحبت کردیم در اینجا باید خاطر نشان کنیم
که شما می توانید در هر پست 30 هشتک قرار بدهید ، 15 هشتک فارسی و 15 هشتک انگلیسی و بهتراست از هشتک های انگلیسی هم استفاده کنید .
8- از تگ جغرافیایی در پست هایتان استفاده کنید ، عکسی که میگذارید مربوط به کجاست ؟
این باعث می شود افراد یک منطقه را در اینستاگرام هدف قرار دهید .
9- میزان فالورها با میزان کسانی که شما آنها را فالو کردید باید متناسب باشند ،
قرار نیست فقط افراد شما را فالو کنند و شما کسی را فالو نکنید ، اگر اینطور باشد به این معناست
که شما در تعامل با دیگران نیستید . کسانی هم که شما را فالو نمی کنند و در تعامل نیستند بعدا می توانید با نرم افزار آنفالویاب ، آنفالو کنید .
10- به زمان انتشار عکس ها و فیلم هایتان توجه کنید ، کاربرهای شبکه ی اجتماعی در هر ساعتی در اینستاگرام حضور ندارند ،
باید ببینید جامعه ی هدف شما در چه زمانی در اینستاگرام حضور دارد و این موضوع را می توانید
از آنالیزگر اینستاگرام که در مقاله ی قبلی راجب آن صحبت شد ، متوجه شوید !
در یک مقاله آموزشی در مورد اصول برندسازی شخصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام در خدمت شما همراهان بودیم ،
با سری مقاله های بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ و برندسازی با کانون تبلیغاتی نگارین در آینده ی نزدیک همراه باشید.