دیدگاه بازاریابی در گردشگری مساوی رشد اقتصادی کشور است

دیدگاه بازاریابی در گردشگری مساوی رشد اقتصادی کشور است

دیدگاه بازاریابی در گردشگری فرهنگی نقش به سزایی در رشد اقتصادی کشور دارد .

در این مقاله که دارای جدیدترین اطلاعات روز در مورد گردشگری است،

ما به تعریف گردشگری فرهنگی و نقش بازاریابی در رشد آن می پردازیم .

 

با ما همراه باشید

 

دیدگاه بازاریابی را در گردشگری فرهنگی لحاظ کنید 

دیدگاه بازاریابی یعنی تعریف و اندازه ی بازار ، تعریف سیاست ها ، استراتژی های بازاریابی ،

الویت های توسعه ی آینده و وضعیت فعلی مشارکت های فرهنگ و گردشگری است .

همچنین بررسی آمیخته ی بازاریابی 4p (محصول، قیمت، مکان و ترفیعات ) است .

و تعیین بودجه و جذب سرمایه برای انجام این فعالیت مهم می باشد .

طبق بررسی های سازمان جهانی گردشگری ، کشورهایی که دیدگاه بازاریابی را

در فعالیت های گردشگری خود لحاظ می کردند، نمودار جذب و رشد گردشگری آنها بالا بود.

تعریف گردشگری فرهنگی :

یک بررسی آنلاین به منظور بررسی چگونگی درک و مشاهده گردشگری فرهنگی

توسط کشورهای عضو سازمان جهانی گردشگری انجام شد که 44 درصد کشورهای عضو بدان پاسخ دادند .

 

گردشگری فرهنگی شامل

  1. میراث ملموس (میراث ملی و میراث جهانی ، آثار تاریخی ، مکان ها ، ساختمان های تاریخی و باستان شناسی های زیر آب )
  2. ناملموس (صنایع دستی، تغذیه ،جشن های سنتی ، موسیقی سنتی، سنت های شفاهی و مذهب )
  3. فرهنگ معاصر (فیلم، هنرهای نمایشی،طراحی ،مد و رسانه های جدید و غیره )
  4.  غیره (ورزش ، آموزش ، بهداشت و خرید) می باشد .

گردشگری فرهنگی را می توان به عنوان مسافرت خارج از محیط معمول برای تامین حیات فرهنگی با قصد انگیزه ی فرهنگی و یا شرکت در فعالیت های فرهنگی تعریف کرد .

چرا گردشگری فرهنگی ؟

فرهنگ دارای ارزش ذاتی قابل توجهی برای جوامع میزبان است و به عنوان یکی از مهمترین دارایی های گردشگری به شمار می رود .

فرهنگ و گردشگری روابط همزیستی با یکدیگر دارند ،

هنر و صنایع دستی ، رقص، مراسم و افسانه هایی که در معرض خطر فراموشی نسل جوان قرار می گیرند ممکن است با علاقه ی گردشگران زنده بمانند .

بناهای تاریخی و آثار فرهنگی ممکن است با استفاده از بودجه ی تولید شده توسط گردشگری حفظ شود .

در حقیقت این آثار تاریخی و بجا مانده که رها شده اند از فقدان دیدار رنج می برند .

مقاصد گردشگری ، بسیاری از جاذبه های خود را مدیون فرهنگ است ،

که می تواند گردشگری متداول را به گردشگری خلاق تبدیل کند و تجربیات معتبر و واقعی را فراهم کند .

با این حال اگر مدیریت ضعیف اعمال شود ، گردشگری نیز می تواند تاثیرات منفی بر فرهنگ و میراث داشته باشد.

توریسم

راهکارهای افزایش گردشگر و توسعه ی رشد اقتصادی :

گردشگری و فرهنگ نه تنها سبب بازگشت سرمایه ی اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی می شود ،

بلکه سبب رشد خلاقیت ، جذب افراد خلاق ، ارتقا فرهنگ و حمایت از شبکه های حرفه ای و بازارهای صادراتی نیز می باشد .

بیست و دومین مجمع عمومی سازمان گردشگری جهانی در چین سال 2017 ،

توصیه هایی را جهت افزایش گردشگر و توسعه ی رشد اقتصادی داشته است

  • ایجاد یک دیدگاه جدید برای گردشگری فرهنگی جهت پیوند و تقویت ذینفعان
  • تولید اطلاعات دقیق تر
  • اتخاذ سیاست های جدید بازاریابی
  • ایجاد فعالیت های بازاریابی هدفمند
  • حفاظت از فرهنگ
  • استفاده ی موثر از فناوری های جدید
  • گسترش مشارکت های ذینفعان

در این مقاله آموزشی در مورد دیدگاه بازاریابی در گردشگری ، تعریف گردشگری فرهنگی و افزایش رشد اقتصادی بوسیله ی گردشگری فرهنگی در خدمت شما همراهان بودیم ،

با سری مقاله های بازاریابی، نورومارکتینگ و گردشگری با کانون تبلیغاتی نگارین در آینده ی نزدیک همراه باشید.

مشاور ارشد و مدرس دانشگاه در زمینه بازاریابی، تبلیغات، دیجیتال مارکتینگ و روانشناسی شغل و شخصیت

عضویت

اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید

تعداد علاقه‌مندانی که تاکنون عضو خبرنامه ما شده‌اند

۲

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *