اینستاگرام یکی از مهم ترین ابزارهای برند سازی شخصی و اجتماعی است و افزایش فالوور اینستاگرام یکی از نیازهای اساسی هر برندی برای بیشتر دیده شدن می باشد.
با افزایش تعداد دنبال کنندگان شما می توانید دایره ارتباط خود را گسترش دهید
و با افزایش کیفیت محتوا، محصولات و خدمات به هدف نهایی در برند خود برسید.
حال در این مقاله از سری مقاله های آموزشی دیجیتال مارکتینگ و برندسازی در نگارین،
به بررسی مراحل و نکات کلیدی افزایش دنبال کننده اینستاگرام می پردازیم.
با ما همراه باشید.
7 نکته کلیدی 3 برابر کردن فالوور اینستاگرام
اگر چه فیسبوک به عنوان شبکه ی اجتماعی در کشورهای اروپایی و آمریکایی بیشترین کاربر را دارا می باشد
و رتبه ی اول شبکه های اجتماعی را دارد اما اینستاگرام در ایران بعد از مسدود شدن تلگرام توسط اپراتورها،
بیشترین کاربر شبکه های اجتماعی را به خود اختصاص می دهد .
برای حضور در اینستاگرام نکاتی کلیدی را با شما به اشتراک می گذاریم که می تواند در برند سازی شخصی شما مفید واقع شود:
1. از ویدئو ها و تصویرهای جذاب استفاده کنید
ویدئو عموما در اینستاگرام بیننده ی بیشتری خواهد داشت
ولی افراد عموما تمایلی برای لایک کردن شما ندارند مگر با عکسی جذاب از شما رو به رو شوند.
برای این منظور می توانید برای تصاویر و ویدئو های خود قالب و یا تمپلیت اختصاصی همراه با یک لوگو اختصاص دهید
موارد مورد نیاز کاربران و دنبال کننده را بشناسید و سعی کنید بر اساس آن تصاویر و ویدئو های مورد نیاز آن ها رو منتشر نمایید.
2- اصول هشتگ گذاری را رعایت کنید:
هشتگ یکی از مهم ترین ابزارهای جذب فالوور اینستاگرام و برندسازی است،
هشتک را باید با توجه به موضوع عکس و کپشن استفاده کنید از هشتک دزدی بپرهیزید!
هشتک دزدی یک اصلاح است که در مواقعی استفاده می شود که شما هشتک نامربوط به فیلم یا تصویر خود را به اشتراک می گذارید.
قبل از قرار دادن هشتک حتما بررسی کنید که چند درصد افراد از این هشتک شما استفاده کرده اند،
از هشتکی استفاده کنید که بیشترین تعداد استفاده را دارا می باشد.
3- استوری بگذارید
همیشه تعداد ثابتی از افراد هستند که به دیدن استوری علاقمندند شما می توانید با قرار دادن استوری در جذب فالوئر خود قدم مثبتی بردارید
در استوری خود هم می توانید از هشتک مناسب استفاده کنید
و هم می توانید اشخاصی را که به استوری شما مربوط می شوند تگ کنید.
4- حتما پروفایل خود را تجاری کنید
برای خود فیسبوک بسازید و اینستاگرام خود را به آن متصل کنید،
حتما می دانید که اینستاگرام چند سال پیش توسط فیسبوک خریداری شده است؟
با تجاری کردن اینستاگرام هم به بیننده نشان می دهید که یا یک تجارت آنلاین هستید یا این امکان رو به کاربر می دهید
که از طریق آپشن ها موجود در صفحه تجاری، بتوانند با شما ارتباط برقرار نمایند
یکی دیگر از مزیت های صفحه تجاری، ارجحیت در جستجو نسبت به صفحه ای غیر تجاری می باشد.
5- از آنالیز اینستاگرام استفاده کنید:
زمانی که اینستاگرام خود را تجاری و به فیسبوک متصل می کنید ابزاری برای شما فعال می شود
که میزان بازدید و دسترسی هر فرد را به عکس ها و ویدئوهای شما مشخص می سازد،
شما می توانید ببینید عکس های شما به چه میزان تاثیرگذاری داشته اند تا بتوانید در آینده هم از آن سبک ها بهره بگیرید.
ابزار آنالیز دارای بخش های جامع تری است که با مطالعه آن می توانید در پیشبرد اهداف خود از آن نهایت استفاده رو ببرید.
6- جدیدترین وقایع روز کدامند؟
وقایع روز را بدانید و با توجه به آن تصویر یا فیلم بگذارید،
این عمل مانند موج سواری بر روی جریانی است که به راه افتاده و می تواند در جهت جذب فالوئر برای شما سودمند باشد.
شاید بپرسید دلیل این امر دقیقتر به چه صورت می باشد!
زمانی که یک موجی مانند یک واقعه روی می دهد، مردم بیشتر از طریق هشتگ یا قسمت اکسپلور دنبال آن واقعه و اطلاعات پیرامون آن می روند.
شما با رعایت این نکته و استفاده از این موج می توانید مخاطبان خود را افزایش دهید.
7- کپشن های جذاب بنویسید
همیشه از کپشن های جذاب استفاده کنید، وقت بگذارید و مطلب جالبی در مورد تصویر یا فیلم خود بنویسید،
افراد با خواندن کپشن شما جذب پروفایلتان می شوند.
در کپشن های خود از استایل خاصی استفاده کنید، استایلی که مختص شما و سازگار با موضوع فعالیتتان می باشد.
با این کار نظم گرایی و حرفه ای بودن خود را به بیننده نمایش می دهید و آن ها را ترغیب به خواندن می کنید.
با یک مقاله آموزش خدمت شما بودیم و به بررسی راه های عملی و تجربی افزایش فالوور اینستاگرام پرداختیم.
در آینده با سری مقاله های بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ و برندسازی با کانون تبلیغاتی نگارین همراه باشید.