دیدگاه بازاریابی در گردشگری فرهنگی نقش به سزایی در رشد اقتصادی کشور دارد .
در این مقاله که دارای جدیدترین اطلاعات روز در مورد گردشگری است،
ما به تعریف گردشگری فرهنگی و نقش بازاریابی در رشد آن می پردازیم .
با ما همراه باشید
دیدگاه بازاریابی را در گردشگری فرهنگی لحاظ کنید
دیدگاه بازاریابی یعنی تعریف و اندازه ی بازار ، تعریف سیاست ها ، استراتژی های بازاریابی ،
الویت های توسعه ی آینده و وضعیت فعلی مشارکت های فرهنگ و گردشگری است .
همچنین بررسی آمیخته ی بازاریابی 4p (محصول، قیمت، مکان و ترفیعات ) است .
و تعیین بودجه و جذب سرمایه برای انجام این فعالیت مهم می باشد .
طبق بررسی های سازمان جهانی گردشگری ، کشورهایی که دیدگاه بازاریابی را
در فعالیت های گردشگری خود لحاظ می کردند، نمودار جذب و رشد گردشگری آنها بالا بود.
تعریف گردشگری فرهنگی :
یک بررسی آنلاین به منظور بررسی چگونگی درک و مشاهده گردشگری فرهنگی
توسط کشورهای عضو سازمان جهانی گردشگری انجام شد که 44 درصد کشورهای عضو بدان پاسخ دادند .
گردشگری فرهنگی شامل
- میراث ملموس (میراث ملی و میراث جهانی ، آثار تاریخی ، مکان ها ، ساختمان های تاریخی و باستان شناسی های زیر آب )
- ناملموس (صنایع دستی، تغذیه ،جشن های سنتی ، موسیقی سنتی، سنت های شفاهی و مذهب )
- فرهنگ معاصر (فیلم، هنرهای نمایشی،طراحی ،مد و رسانه های جدید و غیره )
- غیره (ورزش ، آموزش ، بهداشت و خرید) می باشد .
گردشگری فرهنگی را می توان به عنوان مسافرت خارج از محیط معمول برای تامین حیات فرهنگی با قصد انگیزه ی فرهنگی و یا شرکت در فعالیت های فرهنگی تعریف کرد .
چرا گردشگری فرهنگی ؟
فرهنگ دارای ارزش ذاتی قابل توجهی برای جوامع میزبان است و به عنوان یکی از مهمترین دارایی های گردشگری به شمار می رود .
فرهنگ و گردشگری روابط همزیستی با یکدیگر دارند ،
هنر و صنایع دستی ، رقص، مراسم و افسانه هایی که در معرض خطر فراموشی نسل جوان قرار می گیرند ممکن است با علاقه ی گردشگران زنده بمانند .
بناهای تاریخی و آثار فرهنگی ممکن است با استفاده از بودجه ی تولید شده توسط گردشگری حفظ شود .
در حقیقت این آثار تاریخی و بجا مانده که رها شده اند از فقدان دیدار رنج می برند .
مقاصد گردشگری ، بسیاری از جاذبه های خود را مدیون فرهنگ است ،
که می تواند گردشگری متداول را به گردشگری خلاق تبدیل کند و تجربیات معتبر و واقعی را فراهم کند .
با این حال اگر مدیریت ضعیف اعمال شود ، گردشگری نیز می تواند تاثیرات منفی بر فرهنگ و میراث داشته باشد.
راهکارهای افزایش گردشگر و توسعه ی رشد اقتصادی :
گردشگری و فرهنگ نه تنها سبب بازگشت سرمایه ی اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی می شود ،
بلکه سبب رشد خلاقیت ، جذب افراد خلاق ، ارتقا فرهنگ و حمایت از شبکه های حرفه ای و بازارهای صادراتی نیز می باشد .
بیست و دومین مجمع عمومی سازمان گردشگری جهانی در چین سال 2017 ،
توصیه هایی را جهت افزایش گردشگر و توسعه ی رشد اقتصادی داشته است
- ایجاد یک دیدگاه جدید برای گردشگری فرهنگی جهت پیوند و تقویت ذینفعان
- تولید اطلاعات دقیق تر
- اتخاذ سیاست های جدید بازاریابی
- ایجاد فعالیت های بازاریابی هدفمند
- حفاظت از فرهنگ
- استفاده ی موثر از فناوری های جدید
- گسترش مشارکت های ذینفعان
در این مقاله آموزشی در مورد دیدگاه بازاریابی در گردشگری ، تعریف گردشگری فرهنگی و افزایش رشد اقتصادی بوسیله ی گردشگری فرهنگی در خدمت شما همراهان بودیم ،
با سری مقاله های بازاریابی، نورومارکتینگ و گردشگری با کانون تبلیغاتی نگارین در آینده ی نزدیک همراه باشید.